Followers

Sunday 10 June 2012

Mini Giveaway by CikHannah : Jom Jejalan

Lokasi percutian
  • Terengganu
  1. Pulau Kapas - Kenapa Pulau Kapas? Baca Entri
  2. Hah! mana tau boleh ter-jumpa Hilman Yong. kekeke
  • London
  1. Fuhhh , ni memang banyak tempat-tempat menarik la. Kamu sekeluarga boleh pergi melawat 

1. MENARA LONDON
Menara London yang terletak di pusat London merupakan peninggalan sejarah dan telah melayani keluarga kerajaan selama ratusan tahun. Selain itu menara ini juga pernah menjadi penjara,gunung senjata dan bahkan kebun binatang.
Menara ini didirikan 900 tahun yang lalu oleh William The Conqueror. Benteng ini juga sempat diperluas oleh raja-raja abad pertengahan dan merupakan struktur besar yang digunakan oleh kerajaan selama bertahun-tahun sebagai sebuah tempat perlindungan dan powerbase.
Menara ini juga merupakan rumah bagi mahkota kerajaan yang yang bisa para pelancong akan  melihatnya. Menara ini buka dari hari Selasa sampai Sabtu mulai pukul 10.00pagi-6.00petang waktu setempat. Dengan bayaran masuk 17 Euro (sekitar Rp230 ribu).Bagi para pelancong harga bayaran ini amat berpatutan dan murah.  
 2. TOWER BRIDGE DI LONDON
Sebuah struktur dan situs (sosiologi) yang paling mengesankan di ibukota, Tower Bridge di London telah berdiri di Sungai Thames sejak 1894 dan merupakan salah satu landmark yang paling dikenal di dunia. Di tempat ini pelancong juga dapat turun ke dalam ruangan Engine Victoria yang merupakan rumah mesin uap asli.
Di sini pelancong dapat melihat mekanisme dan panel informasi menjelaskan tentang teknologi yang digunakan selama bertahun-tahun untuk menjaga Tower Bridge bergerak.
3. KATEDRAL ST PAUL`S
Pelancong dapat mengalami dan merasakan kejayaan Katedral St Paul's yang telah menjadi ikon dan mendominasi pemandangan langit London. Katedral ini dibangun antara tahun 1675-1710 dan telah menelan biaya sekitar 40 juta Euro untuk perogram pembersihan dan perbaikannya. Hal terpenting di Katedral St Pauls adalah Whispering Gallery yang terletak 30 meter di atas lantai katedral dan terkenal karena akustiknya.
Tempat lain yang teletak 55 meter di atas Whispering Gallery adalah Golden Gallery yang menawarkan pemandangan menakjubkan dari pusat kota London bagi mereka yang mempunyai energi untuk menyusuri 530 tangga. Katedral ini buka dari Hari Senin sampai Sabtu mulai pukul 08.30-17.00 waktu setempat dengan tiket masuk 12.5 Euro (sekitar Rp170 ribu).
4. BENTENG WINDSOR
Benteng Windsor merupakan benteng pendudukan tertua dan terbesar di dunia. Benteng ini dibangun 900 tahun yang lalu dan lantainya meliputi 480.00 meter persegi. Benteng ini dikelilingi beberapa taman yang indah dan pemandangan desa. Gereja St George's yang ada di dalamnya merupakan contoh arsitektur bergaya gothic dan fitur makam Henry VIII.
Benteng ini berada di pinggiran kota London dan anda dapat sampai ke sana sekitar 30 minit dari stesen kereta Paddington. Benteng ini buka setiap hari mulai pukul 09.45pagi-5.15petang  waktu setempat dengan tiket masuk 16 euro (sekitar Rp220 ribu).
5. HAMPTON COURT PALACE
Hampton Court palace adalah bekas kediaman Raja Henry VIII yang flamboyan. Dia memperluas dan mengembangkan istana megah ini setelah memperolehnya di tahun 1520-an. Istana kerajaan yang terletak di barat daya London ini banyak memiliki perabotan istana yang menakjubkan, permadani dan lukisan.
Di dalamnya juga ada kebun seluas 60 hektar yang meliputi labirin terkenal dan Great Vine. Istana ini buka setiap hari mulai pukul 10.00pagi-6.00petang waktu setempat. Dengan mengeluarkan wang 14 Euro (sekitar Rp190 ribu), Anda sudah boleh berkeliling di Istana ini.
 Sumber

Keistimewaan Blog ScarftSweetHoney

  • Blog yang simple tetapi menarik di mata saya.
  • Blog yang mempunyai lebih banyak followers daripada saya T_T
Korang , jom lah join jugak! ^_^

http://02-99-97.blogspot.com/

Tekan Sini kalau nak join :)

6 comments:

Unknown said...

hai !
ni doodle free amal bagi kat awak
hanya yang bertuah sahaja ^.^
simple tapi kami ikhlas

http://sayacikamal.blogspot.com/2012/05/free-cute-doodle-muslimah.html

adarain said...

jom sertai segmen aku..

http://bahrain-info.blogspot.com/2012/05/topup-giveaway-by-noor-fatin.html

3 Siblings said...

http://02-99-97.blogspot.com/2012/05/tudung-murah-collections-giveaway.html

tag~

EmeLiena said...

goodluck dearrr ;]

Deleted said...

http://cerita-amna.blogspot.com/2012/06/1st-giveaway-by-dhia-johary.html . tag :D

Yumida said...

gdluck sis..moga jd org bertuah nnti :)
follower ke 37